städtips

spilld ut kaffebyttan häromdan och städade bort det med damsugaren.

så nu när vi dammsuger så sprider sig en ljuv kaffearom i hela lägenheten.
 och för en kaffolist som jag blir det faktiskt riktigt trevligt att städa.


okej ett litet då

Har länge tänkt att jag och älskade E skulle göra någonting av våra jägarexamen.
få en gemensam hobby istället för mitt ervinneliga tjat om motorcycklar,

Har fått något slags tokryck senaste dagarna och surfat som en galning angående vapenskåp, hagelbockar, älgstudsare ,skjutbanor, kostnad för ammunition, lerduvor, skillnader i val av kaliber, osv osv...har det funnits på nätet så har jag läst det, och sedan berättat om det för sambon (läses tjatat) .. Har tom blivigt medlem i jägare förbundet  och fått hem 3 tidningar svensk jakt som jag blädrar i så fort tillfälle ges.

för några timmar sen råkade jag träffa på verkligheten. Nu ser det mera ut som att det blir en ny spis och (eventuellt med lite tur) en portion kötbullar på ikea.

 En mellan portion.

Rumpan bak

Har man, hur man än vänder sig.

Har en massa  bloggupplägg idag...men orkar bara inte skriva något om dom, dom flesta har med rubriken att göra.

koncentrerar mig på chipsen, dippen, mellanölen å slösurfandet istället

mycket gladare spunk

är jag nu. ätit älskade E:s köttgryta å delat på en flaska vin  har tom fått i mig en kopp kokkaffe...

att dela en flaska vin med en ammande mamma är jobbigt.

Älskade E smuttar i sig ett halvt glas och en annan får ta och kolka i sig resten. och ja det var ett bra tag sen det senaste partajjet så alokhol tolresansen är inte vad en en gång varit..... tjo.... bäst att gå och sova snart



kbzzzzzzxccct

Vid vänstra armbågen har jag numera ett litet ärr. Ca 3 cm långt och ser ut ungefär som om jag har varigt klantig med en slö kniv.

Det har jag inte.  Däremot så var jag väldigt klantig häromdan när jag stod å pillade i ett elskåp. Ärret är ett litet avtryck ifrån elskåpdörren, där blev det elektrisk kontakt mellan jord och 230v som jag hadde fingert på.

dumt dumt dumt.

Det var faktiskt riktigt länge sen jag fick en ordentlig stöt i jobbet. Inte änns en halvfesig stöt har jag råkat ut för på flera år tom. har jag fått erfarenhet? skicklighet? bonnröta? fan vet.
Skillnaden nu (nu som i nowdays)är nog att jag bryr mig en hel del mera om säkerhet. Familjefar och allt så duger det helt enkelt inte att elda upp sig själv på jobbet. Inte änns om man väldigt gärna skulle vilja efter att bara ha fått sova 5-6 timmar om natten i två veckors tid akompanjerad med bäbis skrik.   Man skulle nästa kunna misstänka att det ena kan ha med det andra att göra pånåge sätt


"ja vad händer i helgen då?"
-SOVA!!!


äntligen

plötsligt så stod den där i hyllan på ica maxi och blänkte en kokkaffepanna med mitt namn på.

ta fram sittunderlägget lägga det på golvet framför tv:n, sätta fart på lite kokfaffe på biltemas gaskök, luftgeväret i knät bläddrandes i svenkt Jakttidningn...undrar ifall jag verkligen har insett att jag faktiskt är 28 år gammal och familjefar

jag?? blogga?

Är ord som kan sammanfatta mina tankar jusst nu.

Bloggare = Knegare, Man, kronisk felstavare, en som bara läser serierna i kulturdelen i dn.  Vad är oddsen för detta?
rätt så låga skulle jag gissa.

men för tusan...(eller " äh föffan" som jag skulle ha sagt igentligen)....jag testar. "GLORY TO THE BRAVE" som manowar skulle ha sagt
 


hejs

one one two two two one one check check